Aero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1ZoneAero1Zone
 
 

Rychlost

zóna první zkušenosti

Vítr
Křídlo
Na čas
Hřiště

Výška

zóna sdílení

Pilot
Komunikace
Stoupání
Přistání

Manévr

zóna tréninku

Soutěžení
Plán
Rozpočet
O-kruh

Trefa

zóna inspirace

Cíl
Navigace
Vzdálenost
Přesnost
 

Vzdálenost

HRANICE BEZ PLOTŮ

Pohyb je příběh a odhadnout vzdálenost znamená ochránit sebe i druhé.

Co potřebuje pilot? Kdo všechno poletí na výlet? Kdy máte čas se rozhodnout? Kde máte zázemí pro změnu plánu? Kam nejraději poletíte? Jak se vaše plány mění podle výkonu? Proč potřebujete brát ohled na slabší? Dobře si to rozmyslete, protože létání vyžaduje klid! Soustředění, odpočinek, střídání zátěže...

Trefit do naplánovaného místa znamená v létání jiné počítání než při chůzi, jízdě po zemi. Dokonce to znamená, že to nemusí být nejkratší cesta. Podobně jako námořníci nebo potápěči potřebují vědět něco o proudění a mapách a počasí, tak i létání tohle všechno potřebuje kvůli odhadu vzdálenosti a času doletu po nebo proti větru. Naučit se počítat jinak.

Je fascinující zažívat změny během leteckých výcviků, tréninku nebo později v terénu na expedicích. Trpělivost, moudrost, rozvaha. Jsme si inspirací vzájemně! Jenže se musíme od sebe učit v dostatečné bezpečné vzdálenosti. Pro rezervu v rozhodnutích. Většina sportovního létání "bez přístrojů! potřebuje pro svou bezpečnost světlo! Je to další z limitů plánování cíle.

Práce s mapou a měřítkem. Poměr. Zvětšení a zmenšení. Ale co když neustále zoom obrazovky? Jak pak odhadnout vzdálenost a čas? Zpět nebo něco úplně jiného než doposud. To je aktuální výzva všech leteckých instruktorů...

 
Aero1Zone - Aero1Zone - Aero1Zone -